lördag 28 maj 2011

Babyface

Det börjar på att bli lite jobbigt att handla öl och vin. Jag ska ta några exempel:
- Köpings systembolag har fått en ny medarbetare. När Farsan ska handla så får han frågan - Har du legitimation?
...ok fine en gång är ingen gång. Ganska smickrande ändå.
- Någon vecka senare... samma visa, samma person.
- Åker till Hälla i Västerås och hoppar in på systemet. Har du legitimation?
...öööö ok. Strax bakom kommer Robban, 6 år yngre och slipper visa.
- Är i GBG och handlar några bärs. - Har du legitimation?
...men va äre för fel? Jag har ju till och med inte rakat mig. Nu har jag iof inte mycket till skägg, men det var värt ett försök. Självklart slapp Robstar visa leg.
- Igår i Köping. Ny i kassan igen. - Har du legitimation? - Oj, vi är samma årgång. Vilket Babyface du har!

Nu skriver jag inte det här av anledningen, gu va ung jag ser ut, utan snarare WTF... jag lägger ner all handling hos folk jag inte känner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar