lördag 12 mars 2011

Förmiddagen

En helt vanlig lördag förmiddag. Vad gör man då? Jo, när man är husägare och farsa så finns det väl egentligen bara 2 saker att göra mecka med hemmet och lajja med Penni.
Fick ju som sagt sovmorgon och tag genast tag i målningen av portalen. Operation Pizzeria removal påbörjades redan förra helgen då slipning och första lagrena av färg lades. Eftersom jag använder mig av lackfärg så är det 10h torktid och jag har i veckan inte haft ljuset för att lägga nya lager. Så det är hänvisat till helgerna. Jag har väl minst 1 lager kvar, men det kan bli 2-3 också. Jag återkommer med resultatet när allt är klart.
När TV:n går varm med Vinterstudion tänker man inte på att det är jobbigt över huvudtaget att stå med armarna rakt upp och finlira i taket.

Penni vill självklart vara med på ett hörn och jollrar sig hes av "jag vill ha uppmärksamhet nu!". Då får hon det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar