torsdag 10 mars 2011

Helgvila!

Äntligen helg! Tid för lugn och återhämtande av den gångna veckan. Gu va skönt det ska bli bli att sova länge på morgonen. Småpula med lite grejer. Kanske spela lite spel. Kolla in skidor på burken....

- Muhääääääääää.... äääääääh..... äääääääh.... ahähääääääää....!!!

Hepp, får nog prioritera om lite.

- Grughle iha!
- Muhaagh! Iiih!

Fredagsnatten började med en tjej som tyckte det var enormt smart att vara pigg och charmig. Hon ville INTE sova! Men hellre det än Muhäääääääääää. Det som fick henne lugn var From dusk till dawn. Penni nya favvofilm kanske? Den har ju allt som hon är intresserad av: Färger, dockor, tuttar och George Clooney. Sen har jag för mig att det hände nåt mer, men jag hade fullt upp med underhållningen av knodden. Men framåt 3 somna hon iallafall... 4 var det dags för mat.

Idag är Empa iväg på en av sina 698 loppisrundor med sin mor. Undrar vad hon hittar för fint den här gången. Kanske några glas som är handblåsta för endast 10 kr/st. (Det har hänt. Exakt samma glas på IKEA kostar 10kr/st NYA).
Jag och miss Häftigastrumporjaghar har käkat, flugit (heter det det? flygt, flygit?), lekt leken var tog pappa vägen? Jaha han var 3 cm till höger, nä var är han nu? Jaha 3 cm till vänster, entusiastiskt lajjat i bejbigymmet i 30 minuter och nu intagit position Fasiken, jag är helt slut, prata inte med mig jag sover.

Nu en köppa kaffe och lite snabbflukt av kalla Kalla i kalla Finland.


OBS! Jämför kinderna med bilden som är tagen för 5 dagar sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar