torsdag 10 mars 2011

Hjälp till i Juletid

Det här mejlet skickade jag ut till mina kollegor. Läs och hjälp till!



Hej Allihopa!

Jag fick lite ont i samvetet när jag läste artikeln:
http://www.magazin24.se/arboga/2010/12/09/flyktingarna-pa-quot-nalles-quot på Magazin.
Där visar de hur barnen har det i sitt lekrum.


- Sterilt

- Tråkigt

- Omöblerat

- Osäkert

- Och nästintill helt utan leksaker

Flera med mig känner att vi kan göra något för att få dem att ha lite roligare.

Har du några gamla leksaker hemma? Kanske någon gammal matta, gardin, säkerhetsutrustning (el), någon rolig tavla eller affish, kritor, målarböcker... allt som bara ligger där hemma?

Vi tänkte samla in så mycket som möjligt och åka förbi och lämna detta nästa vecka till Nalles. Ta gärna med dig det du har hemma och lämna på *** i Köping på söndag.

Sprid gärna detta till era vänner!

(mejla, in på Facebook etc.)

Tack på förhand!

//Jens


*** = Fråga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar